• Je bent van plan bij MINDCARE in behandeling te komen. Wij hopen jou een paar goede stappen verder te kunnen helpen. We spreken graag een aantal algemene dingen met je af die belangrijk zijn om met elkaar af te stemmen voordat we beginnen. De afspraken die hieronder staan gelden voor alle cliënten in het 18+ project. We maken natuurlijk ook een aantal afspraken over de inhoud van de behandeling die alleen voor jou gelden. Deze stel je later vast samen met je behandelaar. We willen graag dat je onderstaande voor de start van je behandeling ondertekend:

  • MINDCARE Assen en jij verklaren het volgende te zijn overeengekomen:

    • De behandeling wordt uitgevoerd op basis van afspraken tussen MINDCARE en de gemeente. Dit houdt in dat de gemeente MINDCARE een opdracht tot zorg geeft en de zorg bekostigt.
    • Je maakt een afspraak om ongeveer 5 gesprekken te hebben met de behandelaar van MINDCARE. Met je behandelaar bespreek je eigen doelen. Het algemene doel van dit traject is om te onderzoeken wat er nodig om een stap verder te komen richting school of werk.
    • De behandelaar heeft geheimhoudingsplicht. Wat je over jou vertelt komt, zonder jouw toestemming, niet bij anderen terecht. Ook niet bij de gemeente.
    • Aan het eind van het traject krijg je een naslagwerk waarin staat wat jullie besproken hebben en een advies over het vervolg. Je besluit zelf wie inzage heeft in dit verslag.
    • Omdat jouw behandeling om een onderzoekstraject valt gaat hebben we wel afspraken over algemene informatie die we terugkoppelen aan de gemeente. Geanonimiseerd zijn dit: de start- en stopdatum van de behandeling, hoeveel contactmomenten er zijn geweest, welke behandelmethoden aan de orde zijn gekomen en het resultaat van de behandeling.
      Als je dit formulier ondertekent ga je akkoord met het aanleveren van deze gegevens.
    • Het helpt voor de behandeling om zoveel mogelijk te weten wie belangrijke anderen voor jou zijn en wat je eventueel in het verleden al aan behandeling hebt gehad.
      Op het formulier toestemmingsinformatieoverdracht derden kan je deze informatie invullen en aangeven dat wij contact met deze partijen mogen opnemen. Je kunt ook zelf eerdere behandelverslagen en/of onderzoeksgegevens naar ons opsturen.
    • Wij melden standaard al onze cliënten voordat ze bij ons in zorg komen aan bij de verwijsindex. De verwijsindex is een digitaal systeem waar professionals zich melden als ze hulpverlening bieden. Als twee of meer professionals dit voor dezelfde cliënt doen ontstaat er een match. Dit zorgt voor een betere samenwerking in de hulpverlening. Er staat geen enkele inhoudelijke informatie in de index en deze is enkel toegankelijk voor geautoriseerde professionals. Het is voor professionals niet mogelijk op zoek te gaan naar een cliënt zonder zichzelf te melden.
    • Wanneer je om één of andere reden niet op je afspraak kunt verschijnen moet je je afspraak 24 uur van te voren afzeggen en anders zo snel mogelijk.
      Je krijgt het telefoonnummer van je behandelaar. Je kunt bellen of appen. Maak direct een nieuwe afspraak om te voorkomen dat de behandeling niet goed op gang komt.
    • Wanneer je ontevreden bent over de behandeling of twijfel hebt over hoe bepaalde zaken verlopen probeer dit dan aan te geven bij je behandelaar. Meestal helpt dit juist goed om dingen te verbeteren. Je behandelaar zal hier zoveel mogelijk ruimte voor geven en meekijken naar oplossingen of verbetering mocht dat aan de orde zijn.
      Als je dit lastig vindt kan je het ook bespreken met je contactpersoon bij de gemeente.
  • De afspraken gelden voor de behandeling van:

    Persoonlijke gegevens

  • DD dash MM dash JJJJ